Artık hepimizin fazlasıyla aşina olduğu bir kavram oldu “dijital dönüşüm”. Dijital dönüşüm kısacası teknolojinin işletmedeki bütün iş süreçlerine entegre olarak çalışma şeklini ve işleyişini değiştirmesidir. Manuel olarak yapılan birçok işlem günümüzde çoğunlukla dijital olarak yapılmakta. Satın alma süreçlerinde de avantajlarını fazlasıyla gördüğümüz dijitalleşme işletmelerde yaşanabilecek mükerrer satın almaları engelleyerek stok takibini kolaylaştırmaktadır. Geçmişte yaptığınız satın almalarınızın, tedarikçilerinizin, tekliflerinizin ve siparişlerinizin bilgilerine eksiksiz ve zahmetsiz ulaşabilmeniz ancak dijital dönüşümle mümkün.
Bunun cevabını görselde yer alan süreç haritası ile verelim hemen. Online satın alma için öncelikle ihtiyaç duyulan malzeme için bir satın alma talebi oluşturulur. Talep oluşturulurken, oluşturduğunuz talebe ait stok kalemlerinizin hangi depoda, ne kadar miktarda olduğunun raporunu anlık alarak gereksiz ve maliyetli bir satın alma yapma zahmetinden kurtulmuş olacaksınız.
Talep yetkili kişiler tarafından onaylandıktan sonra oluşturulan satın alma talebi 3 aşamalı bir siparişe hazırlık sürecinden geçtikten sonra siparişe hazır olur. 1.aşamada oluşturulan talep sınırsız sayıda tedarikçiye mail atılır ve talep ile ilgili tedarikçilerden teklif istenir. Online olarak tedarikçilere giden formda tedarikçiler gerekli alanları doldurarak teklifi tamamlar. 2.aşamada tedarikçilerden toplanan teklifler; fiyat, teslim tarihi, vade tarihi, teslim şekli gibi seçim nedenleri göz önünde bulundurularak kıyaslanır ve en doğru tedarikçi seçilerek sipariş verilir. 3.aşamada belirlenen tedarikçiye sipariş verilir. Bu ekran üzerinden aynı zamanda oluşturduğumuz satınalma teklifini tek bir tuşla satış siparişine dönüştürebilirsiniz. 3 aşamalı siparişe hazırlık sürecinden sonra seçilen tedarikçiye siparişin online olarak verilmesiyle de süreç tamamlanmış olur.